Pihalle sieltä

Viime ajat eivät ole olleet ihan sieltä kesäisimmästä päästä ja ainakin itse vähän nyrpistelin nenääni sateille sekä tuulille ja valitsin mukavamman vaihtoehdon, eli sisäversion treenailuun. Mutta kun sadetta on jatkunut tarpeeksi pitkään, alkaa kuitenkin tehdä mieli ulos. Koska eihän siellä kylmä ole. Tai ainakaan räntää sada.

Pieni muutos omiin asenteisiin ja tadaa, alkaa ulkotreenitkin olla ihan mukavia. Erilaisia pihatreenejä on tullut tänä kesänä tehtyäkin jos jonkinmoista versiota. Tänään kaiveltiin jos ja vaikka minkälaista peliä ja vinksutinta pihamaalle ja tehtiin niistä oikein mukava treeni päivänaloitukseksi.

Eli miten olisi, jos heittäisit sisällä olevat jumppavekottimet haukkaamaan kanssasi happea ja tekisit vaikka reilun puolen tunnin kuntopiirin? Ei pöllömpi idea?


Tänään meillä oli käytössä kahvakuulia, käsipainoja, vastuskuminauhoja, jumppapallo ja gymstick. Liikkeet tehtiin kahden liikkeen sarjoissa ja minuutti per liike. Kahden liikkeen sarjoja toistettiin kaksi kertaa ja sen jälkeen siirryttiin seuraavaan sarjaan. Liikkeethän voivat tietenkin olla mitä tahansa, mutta alla yksi esimerkki liikepareista.

Punnerrukset
Rinnalleveto kahvakuulalla

Ojentajapunnerrukset
Ranskalainen punnerrus vastuksen kanssa (kahvakuula, käsipaino jne.)

Hauiskääntö vastuksen kanssa (kahvakuula, käsipaino, tanko jne.)
Kulmasoutu vastuksen kanssa (kahvakuula, käsipaino, tanko jne.)

Vipunostot eteen vastuksen kanssa (kahvakuula, käsipaino jne.)
Burpee (koska kaikki rakastavat niitä)

Kyykky vastuksen kanssa
Askelkyykyt vastuksen kanssa

Rapuille hyppy tasajalkaa
Burpee (koska kaikki rakastavat niitä niiiin paljon)

Istumaannousut vastuksen kanssa
Jalkojen nostot (fitball jalkojen välissä)



Näitä koti-/pihatreenejä tulen laittelemaan tänne vielä enemmänkin ja ensi kerralla on vuorossa omalla kehonpainolla tehtävät treenit. Kuulostaa mukavalta, eikö?

Edellisiä kotitreenejä:
Kahvakuulalla
Pihatreenit
Treeni TRX-naruilla
Keskivartalotreeni


Kommentit