Miten olisi pihatreenit?

Kelit eivät välttämättä tällä viikolla ole suosineet pihatreenejä, mutta mielestäni ne kuuluvat olennaisena osana kesän treenailuihin. Kasvatin tässä muutama viikko sitten omaa kotitreenivälineistöäni renkailla ja mikä maailma pihatreeneihin avautuikaan sen jälkeen. Ja ihan kiitettävästi niistä on ollut iloa myös tenaville. 


Renkaat tarjoavat todella laajan repertuaarin liikkeitä eri haastavuustasoilla, joista jokainen voi valita juuri itselleen sopivan. Renkaat yhdistettynä omalla kehonpainolla tehtäviin liikkeisiin ja ihan perusjuttuihin kahvakuulalla, saadaan aikaiseksi erittäin monipuolinen ja tehokas kotitreeni, joka tarjoaa sykkeennostoja sekä lihasvoimalla tehtäviä liikkeitä.

Tässä yksi, reilun puoli tuntia vievä treeni, jossa renkaita on käytetty monipuolisesti unohtamatta kahvakuulia ja omalla kehonpainolla tehtäviä liikkeitä.

Jokaista neljän liikkeen patteria tehdään minuutti/liike ja kaksi kierrosta. Liikkeiden väliin voi jättää muutaman sekunnin siirtymäajan tai antaa kellon vain käydä, jolloin siirtymäaika on pois tehokkaasta minuutin treeniajasta. Valitse itse. Kahden kierroksen jälkeen on pieni tauko, jonka jälkeen jatkat seuraavaan neljän liikkeen patteriin, jota tehdään taas kaksi kierrosta. Pattereita on kolme.

Treenistä saa juuri niin napakan kuin itse haluaa siitä tehdä lisäämällä vauhtia tai vastusta.

1. patteri
Rengassoutu
Etunojapunnerrukset
Etuheilautus kahvakuulalla
Rinnalleveto kahvakuulalla vuorokäsin




2. patteri
Ojentajapunnerrukset renkaissa
Kyykyt kahvakuulan kanssa
Pystypunnerrus kahvakuulan kanssa, 5 kpl/puoli ja vaihto
Tempaus kahvakuulalla vuorokäsin


3. patteri
Dippi renkailla (liikkeen voi keventää pitämällä toista jalkaa kevyesti maassa)
Burpee
Askelkyykyt kahvakuulan kanssa
Istumaannousut kahvakuulan kanssa


 Ja palkinnoksi hyvin suoritetusta treenistä 20 kpl hyppyleukoja/leuanvetoja


Mukavaa viikonloppua!

Kommentit