Minun arkeni - tiistai

 
Sen lisäksi, että teen personal trainerin töitä omalla salilla, vedän niitä myös Kuntokeskus Ykkösellä. Tänä aamuna suunnistin siis sinne vetämään muutaman tunnin asiakkailleni.
 
Oma asiakaskuntani on noin 70 % n. 30-45 -vuotiaita naisia, joiden tavoitteena on päästä takaisin normimittoihin, kun esimerkiksi lapset alkavat olla jo sen ikäisiä, että pärjäävät jo hetken ilman äitiä. Loput ovat joko tuohon ikäryhmään tai sen ulkopuolelle kuuluvia miehiä tai naisia, joilla tavoitteena on esim. lihasmassan kasvatus, varsinaista omaa lajia tukeva treenaaminen esim. salilla tai toiminnallisen treenin puolella tai oman paremman kunnon ja toiminnallisuuden parantaminen.
 
Joka kerta, kuten tänäänkin, kun kanssani aloittaa uusi asiakas ja kartoitamme hänen tavoitteitaan, mietin valmiiksi pitkän ajan suunnitelman ja kuinka lähdemme yhdessä sitä kohti. Mitä treenaamme, kuinka aloitamme, mihin pyrimme pienellä aikavälillä ja siitä sitten eteenpäin vähän pidemmällä. Ja joka kerta olen uusista ihmisistä yhtä innoissani.
 
Töiden jälkeen käväisin kotona syömässä välipalaa, jonka jälkeen lähdin tekemään oman treenini.

Tällä viikolla olen keventänyt hieman treenejäni tekniikkapainoitteisemmiksi ja käyttänyt enemmän aikaa kehonhuoltoon. Nyt, kun polveenkin on vähän enemmän luottoa, tein tänään tempausta sekä snatch balancea ja yritin keskittyä tekniikkaan.
Minulla on tapana kuvata joko videolle tai 1-2 sekunnin viiveellä kuvia sarjassa omista tekniikoista. Näin näkee hyvin omat puutteet ja heikkoudet sekä sen, että vaikka kuvittelee tekevänsä liikkeen ihan hyvällä tekniikalla, saattaa välillä yllättävässä kohdassa ollakin joku juttu, joka jää huomioimatta. Milloin ahteri voisi olla alempana, milloin kädet sojottavat vähän sinnepäin (kiitos yliliikkuvien nivelteni), milloin selän kulma ei ole optimaalinen, milloin ojennus tuleekin liian ajoissa/myöhään/jää tulematta ja mitä näitä nyt on. Valmishan tässä lajissa ei ole varmasti koskaan, mutta aina voi kehittyä. Pääasiahan on se, että tiedostaa ne omat heikkoutensa tai virheensä.
 

 


Treenin lopuksi harjoittelin vielä painonsiirtoa kädeltä toiselle, josko sitä lähtisi vielä joku päivä tuosta käsilläseisonnasta liikkeellekin. Oikein mukavaa kikkailua.
 
Iltapäivän ja illan pyhitin parin ruokavalion ja muutaman treenisuunnitelman tekoon sekä työsähköpostien vastaamiseen plus pariin muuhun kirjalliseen työjuttuun. Ja samalla napsin kipollisen saskatooneja, joiden makuun olen ihan koukussa. Ensi vuonna panostan kyllä räksäverkkoihin, jotta saan sadon kerättyä kerralla ja vain ja ainoastaan itselleni.
 

Kommentit

  1. Eipä kuulosta hassummalta sun arkesi, on myös suuri rikkaus tehdä sitä työtä josta tykkää ja harrastaa sitä mitä haluaa, vai mitä :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on itseasiassa oikein mukavaa arkea :) ja olet täysin oikeassa, se todellakin on suuri rikkaus, josta olen kiitollinen joka päivä. Pois en vaihtaisi.

      Poista

Lähetä kommentti