29.1.2015

Box!

 
Meillä alkoi maanantaina salimme historian ensimmäinen kuntonyrkkeilykurssi (Boxing Basic). Ja täytyy sanoa, että mä olen ollut ihan pikkuisen pähkinöinä tästä.

On jännä miettiä omia ajatuksia taaksepäin tästä aiheesta jopa niinkin kauas, kuin omiin kilpanyrkkeilyaikoihin ja siihen, kun aloitin treenaamaan Hämeenlinnassa. Silloin nyrkkeilysali oli Verkatehtaassa, joka taitaa nykypäivänä olla jo hieman erilainen keskus. Joka tapauksessa, muistan, kun astelin ensimmäistä kertaa salille sisään ja vaikka paikka oli karu, oli se myös mielestäni todella idyllinen nyrkkeilysaliksi. Korkeat kiviseinät, isot, korkeat ikkunat, tummanpuhuva betonilattia. Ja mietin, että jos mulla olisi joskus nyrkkeilysali, näyttäisi se juuri tältä.
 
 

Ja tänä päivänä, tuosta hetkestä noin 20 vuotta myöhemmin, minulla on sellainen. Vanhan tehdasalueen punatiilinen kiviseinäinen rakennus, jossa toiminta pyörii, on kyllä pelottavan paljon juuri sitä, mitä salaa olin haaveillut.
 
Vaikka olen vetänyt kuntonyrkkeilyä ja siihen liittyviä kursseja vuosia, oli se kuitenkin aika jännä tilanne vetää ja suunnitella koko kurssi itse. Ensimmäisen kurssi-illan jälkeen en meinannut saada unta, kun kävin onnesta soikeana "vähän" ylikierroksilla.

 


 

 
 
 
Ja kuten kuvistakin näkee, sen lisäksi, että me opetellaan tekniikat, hypitään hyppynarua, lyödään pistareihin ja hakataan säkkejä ja päärynäpalloa, on meillä aika laaja skaala käytettävissä myös muitakin välineitä.

 

Ensimmäiselle kurssille oli ilmoittautunut myös Satu, jonka blogi löytyy TÄÄLTÄ.

 

7 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Nimenomaan, ei muuta kuin raivaat tilaa kalenteriin ja mukaan vaan :)

      Poista
  2. Aatteleppa,tosi hienoa että sulla on nyt sellainen sali:-) Haaveita kohti siis kannattaa pyrkiä. Hyvin sä vedät ja oot niin luotu noihin ohjaus ym.hommiin <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Satu <3 Kannattaa tosiaan varoa mitä toivoo, kun ne toiveethan saattaa jopa toteutua ;)

      Poista
  3. Sitäpä vain olisin kommentoinut unelmista, mitä postauksessa ja näissä kommenteissa onkin jo todettu ;) Oon tosi onnellinen siun puolesta, Terhi! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Anna. Juuri nyt on kieltämättä aihetta kiitollisuuteen :)

      Poista