Terve kroppa on ihan huippu juttu!

Uuuuh. Nukkumaan pitäisi mennä ja mä tiedän jo nyt, että ensi yö menee pienissä tuskissa ja huomenna ei ole kivaa.

Ei vaan. Kun kroppa on "oikealla tavalla" kipeä, on se oikeastaan jopa aika juhlaa.

Eilen illalla treenasin ihan perusliikkeitä salilla, kuten ilmakyykkyä, kyykkyä, suorin jaloin maastavetoa, maastavetoa, reiden ojentajaa ja -koukistajaa, sekä loppuun muutaman sarjan vähän toiminnallisempaa treeniä. Painot eivät päätä huimanneet, mutta suurin ilon aihe oli se, että treeni kulki, eikä mikään kropan osa kiukutellut vastaan. Ja se on iso juttu se.

Kuten jo joissain aikaisemmissa jutuissa taisinkin jo mainita, olen hieman "nollannut" kesän aikana treenaamista. Tämä on tarkoittanut aika pitkälle sitä, että olen vetänyt vain ns. pakolliset treenit, eli jumpanvedot ja sopivan harvakseltaan kaikkea muuta, kuten joogaa sekä hieman toiminnallisempaa harjoittelua.

Pari kuukautta olen antanut kropalle enemmän aikaa palautua, sekä panostanut kehonhuoltoon ja käynyt mm. kalevalaisessa jäsenkorjauksessa, josta olen saanut ihan huikean avun tuohon alaselän vaivaan, joka siis on häirinnyt erityisesti juostessa, kyykätessä ja joogassa.

Mutta siis joo, aika mukavan jumituksen sain eilisistä treeneistä aikaiseksi ja nyt en malta odottaa, että kroppa palautuu ja pääsen treenaamaan lisää.

Terve kroppa on ihan huippu juttu!

Kommentit