2.6.2014

Miksei aina voi olla (tällainen) maanantai?

Mua vähän viime syksynä harmitti, kun oma kroppa teki stopin ja piti luopua monesta kivasta jutusta, jotta sain palautettua itseni väsymyksen syvästä suosta. Yksi näistä kivoista jutuista oli crossfit. Onramp-kurssin kävin syyskuussa ja tykkäsin ihan älyttömästi, juttua mm. täällä. Kroppa vain alkoi olla jo niin loppu siinä kohtaa, että kurssin jälkeen suoriuduin yhdelle tunnille, jonka jälkeen oli pakko höllätä. Crossfit on kuitenkin lajina aika äärimmäinen ja vaatii kropalta paljon. Jotta lajia pystyy harrastamaan intensiivisesti, tärkeä osuus on myös palautumisella, levolla, sekä varmasti oikeanlaisella ruokavaliolla.
No mutta, onneksi mitään ei tarvinnut unohtaa ikuisiksi ajoiksi ja tänään tein pienen paluun crossfitin maailmaan. Sannalla sattui olemaan mukana muutamat tangot ja kahvakuulat juuri alkaneelta kurssilta (linkki facesivuille), niin niillähän me temuttiin päivän harjoitus mainiosti läpi. Vaikka painot eivät päätä huimanneet, niin voin sanoa, että allekirjoittaneen rupucrossfitkunnolla tämä oli tarpeeksi.

 
Ensin treenattiin alaräpyläpainotteinen treeni tankojen kanssa, johon oli lisätty vielä juoksua alkuun ja loppuun. Vaikka pienet kuolemat kävikin mielessä tämän osuuden jälkeen, niin yllättävän nopeasti sitä toipui jo seuraavaan koitokseen.
 



Kannettiin kahvakuulat leuanvetotankojen luo ja tehtiin vielä enemmän yläkropalle painottuva treeni etuheilautuksin ja leuanvedoilla hypäten.



Mutta vaikka omat tekniikat on vielä hakusessa ja tuntui, että kunto tähän lajiin on kaikkea muuta kuin kohdillaan, oli meillä kyllä ainakin hauskaa. Tätä lisää :)

Päivän treeni:

Aikaa vastaan:
100 m juoksua
21-15-9
Kyykky
SPHP
Pystypunnerrus vauhdilla
100 m juoksua

10 kierrosta:
10 x leuanvedot hypäten
10 x etuheilautusta


Ja vielä yksi onnistumisenhetki joogasta. Tänään tein ensimmäistä kertaa päällä seisonnan ihan itse. Voin vain sanoa, että aika mieletön fiilis.

Ei pöllömpi maanantai.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti