17.5.2014

To Do-lista

Onko kaikilla sellainen To Do-lista, mitä on suunnitellut elämänsä aikana tekevänsä? Siis oikeasti?Koska mulla ei ole. Tämä tuli lähinnä ilmi siinä kohtaa, kun juttelin näistä laskuvarjohyppyjutuista ihmisten kanssa. Useamman ihmisen kommentti oli, että juu, se on mun to do-listalla, mitä joskus elämässä tulisi/haluaisi tehdä.

Mä en ole koskaan yhtään listaa kirjoittanut, en tiedä miksi, tai miksi olisi pitänyt. Oma elämäni ei ole koskaan ollut tylsää. Tuntuu, että kun yksi ovi sulkeutuu, toinen avautuu ja elämässä on koko ajan kaikkea isompaa tai pienempää projektia käynnissä.

Sitten jos tarkemmin alkaa miettiä, niin onhan sitä tullut pyöriteltyä mielessään kaikkia isompia ja pienempiä juttuja, mitä olisi mukava tehdä. Ja eihän näillä tarvitse olla mitään aikarajaa, mihin mennessä nämä täytyy tehdä. Niin, ja onhan mulla mahdollisuus muuttaa mieltäni, jos joku juttu alkaakin tuntua sellaiselta, että ei enää kiinnostakaan.

Paljonko näitä juttuja on suotavaa listata. 10? 100? Hmmm. Käyköhän 100 jo ahdistamaan. Mitä jos ei ehdikään toteuttaa kaikkea? Jos ensin listaisi 10 ja jatkaisi sitten siitä. Jos näistä jutuista tekee listan, niin tuleeko sitten kiire ja paineet toteuttaa itseään. Taidan silti ottaa riskin ja kyhätä jonkun listan. Edes alun siitä... Ja osahan voi olla sellaisia pienempiä juttuja ja osa taas vähän isompia, tai ainakin aikaa vievempiä.

Mutta mun To Do-listan jutut liittyisivät aika pitkälle ainakin näin aluksi

Joogaan
Vielä joku päivä lähden johonkin päin maailmaa joogaretriitille.


Opiskeluun
Halu kehittyä omalla alalla tietää lisäopiskeluja aiheen parissa.

Kiipeilyyn
Tämä ei ole iso juttu toteuttaa, mutta mä en ole koskaan käynyt testaamassa edes seinäkiipeilyä.

Moottoripyöräilyyn
No jos ei nyt kuitenkaan omaa pyörää, niin ainakin olisi kiva heittää joku retki moottoripyöräillen. Tuskin tämä taito on tässä vuosien varrella mihinkään kadonnut. Tervettä itsesuojeluvaistoa on ehkä kertynyt kuitenkin matkan varrella.

Lainelautailuun/surffaus
Tämä on laji, jonka haluaisin oppia. Mukavana bonuksena voisi olla joku mukava ja lämmin kohde, jossa tämän lajin saloihin voisi tutustua.

Matkailuun
Haluaisin käydä mahdollisimman monessa maassa ja tutustua mahdollisimman monen kulttuurin arkeen. En kieltäydy tietenkään ihan perusmatkailusta hotelleineen, uima-altaineen ja seisovine aamupalapöytineen, mutta ajatus matkustamisesta ihmisten arkipäivään houkuttaa.


Juoksemiseen
En halua (ehkä) juosta maratonia, enkä edes puolikasta, mutta haluaisin juosta kovempaa kympin.

Ratsastukseen
Minulla on jo jonkinnäköinen käsitys siitä, kuinka hepalla mennään, mutta haluaisin oppia ravaamaan ja laukkamaan kunnolla ja lapsuuden haaveisiini kuului esteratsastus. En tiedä miksi ;)

Vanhempi neiti 2-vuotiaana

Kirjoittamiseen
Mä olen aika pienestä tenavasta suunnitellut kirjoittavani kirjan. En kyllä ole vielä täysin päättänyt, mikä on aihe tai milloin tämän aloitan. Olkoon tämä blogi minun kirjani toistaiseksi.

Hmmmm, mitähän vielä...

Tässä samalla kun tätä kirjoittelin ja näitä keksin, tajusin, että loppujen lopuksi olen tyytyväisempi siihen, että mun Done-listalla on jo kuitenkin enemmän niitä juttuja kuin listassa, joita en ole vielä tehnyt. Aika mukava tunne :)

Vuosi 2007 

2 kommenttia:

  1. Joo, mulla on kilometrin pituinen To Do-lista, mutta se koskee lähinnä kotitöitä tms. :-)
    Mutta niitten lisäksi niin kyllä tahtoisin vielä joskus taas harrastaa kuntopotkunyrkkeilyä/nyrkkeilyä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, kotitöiden to do-lista on ahdistavan pitkä ja kun sen listan saa aloittaa aina alusta kerta toisensa jälkeen ;) Ja hei, ei muuta kuin potkunyrkkeilemään/nyrkkeilemään :)

      Poista