17.3.2014

Tunnustelevaa treeniä


Tänään sanoin hauiksille morjens pitkästä aikaa ja tähän pienet tuuletukset, koska ei sattunut silleen pahalla tavalla yhtään. Mä lupaan ja vannon nyt treenailevani kevyitä  kevyehköjä treenejä yläkropalle niin kauan, että olkapää on satavarmasti kunnossa. Ja on muuten ihanaa taas treenata yläkroppaakin. Vaikka mua ei ehkä muistetakkaan valtavista lihaksistani, niin kyllä se vaan on syönyt aika lailla naista, kun tuntuu, että tuon olkapään kipuilun takia ne vähätkin lihat ovat yläkropasta jonnekin menneet piiloon. No mutta, nyt on hyvä aika alkaa kutsua niitä takaisin.
Ja koska kaikki lajit tulee kokeilla saman päivän aikana, niin kävin testaamassa, kuinka hyvin kroppa kestää joogaa. Ja pienet tuuletukset sillekin suunnalle. Ihan aavistuksen invaversio tuo oma sarjani vielä on, mutta I'm getting there. Ja yllätyin monesta liikkeestä, kun vähän varovasti kokeilin, että kuinkakohan tuo olkapää kestää niin sehän kesti. Muutamat ääriasennot ei tuntuneet vielä ihan varmoille, kuten silta, mutta esmes pienen hapuilun jälkeen päälläseisontakin onnistui.

Meinasin aloittaa tuon edellisen kappaleen lauseella "olen palannut joogamatolle" tms. mutta alkoi jo itseäänkin hymyilyttää koko lause. Montakohan kertaa olen toistanut itseäni tässä jooga"urallani" ja tehnyt noita paluita... Uuuh, aivan liian monta. Josko nämä joogaharjoitukset tällä kertaa jäisivät arjen pysyväksi jutuksi. Kuten olen aiemminkin sanonut, on meditointi minulle lähes päivittäinen juttu ja tykkään lukea jooga-aiheista kirjallisuutta, mutta kyllä tuo maailma vain tuntuu vähän vajaalta, jos en pääse joogailemaan.
 
 
Eli ainakin tänään tuntui siltä, että I'm almost back. Niiih.
 

2 kommenttia:

  1. Haha, täällä myös yksi tuurijoogaaja ;) No ei vaan, huomaan, että jooga tulee aina toteutumaa tietyissä fiiliksissä ja vaikkei sitä usein teekkään niin tosi tärkeä juttu se on!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juuri näin. Mäkin olen ollut viime aikoina niin wannabejoogi, että oikein huvittaa koko touhu :D Mutta onneksi jooga on niin paljon muutakin kuin vain tekemistä. Ja ainakin itselle se, mitä pään sisällä pyörii tähän aiheeseen liittyen, on vähintään yhtä tärkeää, kuin se, miten saan itseni aseteltua matolle :)

      Poista