Kinesioteippausta ja rajoittunutta treenaamista


Kun lähes puoli ihmistä on vuorattu teipillä, voisi jo pikaiseen päätellä, että nyt on joku vialla. Ja kyllä, vanha vaivahan se taas nosti päätään. Ja koska en taaskaan oppinut edellisestä polviepisodista näköjään YHTÄÄN mitään, piti testata tämä sama olkapään kanssa. Eli nyt on jotain rikki olkapäässä ja sitähän nyt sitten tässä korjaillaan seuraavat x-aikaa.
 
Yllättävän moneen asiaan vaikuttaa olkapään kipuilu. Tällä hetkellä treeneistä pois ovat kaikki yläkropan treenit. Ensin ajattelin, että voinhan mä joitain tiettyjä selkäliikkeitä tehdä. No en voi, sattuu. Olkapäätreenit on tietty poisluetut, mutta jos vähän takaolkapäitä. No, ei sitten, sattuu. Hei rintaa voisi tietyistä kulmista... Ai en vai, no en. Hauis ja olkapää nyt ainakin menee. Jaa, ei mene nekään. Miksi oi miksi se pysähtyminen tarpeeksi ajoissa on aina niin vaikeaa....
 
No mutta, tarkoitus ei ollut tulla tänne jurputtamaan omia hölmöilyjään, vaikka kieltämättä aikamoinen jorma otsikosta pullottaakin.
 
Olkapäähän kävin hakemassa ensiapua teippauksesta Elorannan Teemulta, koska ainakin omalla kohdallani teippi vie lepokivusta pahimman terän ja saan nukuttua yöt paremmin. Selän teippauksilla haetaan hieman tukea ja parempaa asentoa. 
 
 
Koska on hyvä tietää asioista aina vähän enemmän, kävin lauantaina kuuntelemassa fysioterapeutti Antti Järvisen luentoa urheiluvammoista, niiden ehkäisystä ja kinesioteippauksesta Kuntokeskus Ykkösellä.
 
Kinesioteippauskaan ei mitään rakttitiedettä ole, joskaan en kyllä itse alkaisi tuota selkää teippaamaan jo ihan siitä syystä, etten kaikkeen taivu minäkään ;). Lisää tietoa kinesioteippauksesta löytyy mm. TÄÄLTÄ.
 


Omat treenit ovat nyt painottuneet alakertaan ja jalkoja olen treenaillut salilla sen 2-3 kertaa viikossa. Otetaan nyt sitten kaikki irti jalkatreeneistä, heh. Outin kanssa käytiin perjantaina Kalliosuojassa treenailemassa ja päivän kuningasidea oli askelkyykätä rata päästä päähän. Joo-o, idea oli loistava, toteus tuskaisa.

Kommentit