Herkkuja, ruokia, kirjoja ja hölmöä seuraa ;)

Nyt tulee aika sekalaista sälää viikon varrelta.
 
Viikko on ollut aika vauhdikas ja illalla kotiin rantautuessa uni on tullut silmään jopa niin näppärästi, että olen herännyt hiiri kädessä ja läppäri sylissä muutamaan otteeseen, kun olen yrittänyt töitä tehdä koneella. No mutta, viikonloppu ja kunnon yöunet tulossa, ehkä sitä pysyy taas sitten hereillä :)
 
Ystävä kävi tänään kahvittelemassa ja aika ihania kahvittelujuttuja toikin tullessaan; bounty-proteiinipatukoita.
 
 
Lisäksi sain ystävältä lainaan kirjan, josta ohje on (tuo alla oleva Fuel Food). Mä olen kovasti yrittänyt olla ostamatta yhtään uutta kirjaa, koska mulla alkaa olla noita kirjoja, niinkuin naisilla yleensä kenkiä tai laukkuja ja aina bongaan vaan uusia ja kivoja must have- kirjoja. Suurimpaan suosioon ovat yltäneet ravintoon liittyvät teokset. Ja niinhän siinä taas kävi, että klikkailin itselleni netikaupasta tuon Fuel Foodin (ja pari muuta kirjaa). Ja koska näitä täytyy aina vähän selitellä, niin nämä kyllä liittyvät aika läheisesti työjuttuihikin. Niin.
 
Fuel Foodin alla oleva teos on taas lainassa toiselta ystävältä ja on täynnä raakaruokaohjeita houkuttelevine kuvineen. Joudun linnoittautumaan sohvannurkkaan tänä viikonloppuna näiden kanssa. Voi ei ;)
 
 
 
Vihdoin ja viimein sain aikaiseksi tilata itselleni hieman pienemmän mukana kulkevan "jääkaapin". Hirmuisen näppärä keksintö tämä Frozzypack, kun joku on älynnyt valmistaa eväsrasian kylmäkallekannella. Näppärää. 
Viikolla sain myös aika pöhköä lounasseuraa, kun toin Johannan koiran meidän koiran seuraksi pihalle pyörimään. Meidän koira kun ei tajua tuon taivaallista tuosta pallon tuomisesta, vaan juoksee hölmönä pitkin pihaa pallo suussa ja tuo toinen taas tuo pallon salamana luokse sen saatuaan, niin näistä kahdesta koirasta tuli aika hyvä kombinaatio. Toinen juoksutti toista ja jossain vaiheessa pallo palautui taas heitettäväksi.

 HEITÄ se pallo, äläkä kuvaa!
 

Mä jotenkin ajattelin, että tämä kasvisruokavalio yhdistettynä tähän pieneen kiristelyyn tuottaisi enemmänkin päänvaivaa, mutta tämähän käykin itseasiassa tosi kivasti. Yritän pitää maito- ja munatuotteet mahdollisimman vähällä, mutta tarvittaessa käytän niitäkin. Alla on muutamia esimerkkejä viime viikon ruuista. Joka päivä en ole ehtinyt kaikkia ruokia kuvailemaan, mutta tällä linjalla ollaan aika pitkälle menty.
 


Kommentit

  1. Moi. Mulla on lainassa toi sama Fuel Food -kirja, nyt pitäisi enää ehtiä syventyä. Kivalta ainakin näytti. Mua kiinnostaa että ootko laskenut protskut jotenkin kun oot lihattomalla? Oletko syönyt kalaakaan ollenkaan, kun ainakaan noissa kuvissa ei näy? Mä itse mietin lihatonta kanssa, mutta sitten tuntu monimutkaiselta kun olis pitänyt miettiä tuo proteiinien saanti uusiksi, ja kun mä en ole hirveän innostunut noista jauheista ja puddingeista suurissa määrissä, ja tuo Food.inc -dokkari ei kyllä lisännyt innostusta tuohon soijaankaan. Voi elämä että joskus on vaikeeta, tieto lisää tuskaa, jälleen kerran :P. Ehdottomuuskaan ei kyllä ole mun juttu... Oonko vaikee, hih. Mutta hienoa että tartuit haasteeseen.

    VastaaPoista
  2. Heips, mä olen yrittänyt tässä muutamana iltana kirjoittaa juuri tuosta proteiininsaannista blogiin, mutta en ole päässyt kovin pitkälle, kun olen aina nukahtanut kesken kaiken ;) Mutta siis joo, olen pyrkinyt saamaan tarpeeksi proteiinia joka aterialla ja lisäksi olen treenien jälkeen palkkareita ottanut tarpeen vaatiessa. Yllättävän helppoa on ollut tuo lihattomalla olo, enkä ole kokenut, että olisin jäänyt jostain paitsi. Soija muakin vähän tökkii, mutta pyrin pitämään sen syönnin kohtuudessa ja saamaan proteiinia mahdollisimman monesta eri lähteestä. Kalaakaan en ole syönyt, mutta maitotuotteita ja munia en ole täysin hyljännyt. Vielä. Ja ehdoton en koe olevan minäkään, vaan ennemminkin kaikkea kohtuudella, mutta jostain syystä tämä lihattomuus ruokavaliossa on kolahtanut aika kivasti. Oma olo on aika jees nyt.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti