13.9.2013

Minä ja CrossFit

Minne katosi viikko bloggaajan elämää? Joskus vaan KAIKKI asiat tulevat päällekäin, kuten kiireinen työviikko, Cxworx-koulutus (kyllä, uudestaan ;)), uudet Les Mills-ohjelmat, CrossFit-kurssi, valmennusryhmän aloitus ja PT-tiimipäivät. Yhdessäkin olisi jo tarpeeksi normitöiden lisäksi. No mutta, näillä mennään ja nämä tehdään.

Ja siis. Viime tiistaina aloitin CrossFitin On Ramp-kurssin. Ensimmäisen treenin jälkeen leijuin kotiin aivan pähkinöinä. Muistan, kun aikanaan aloitin nyrkkeilyn ja ensimmäisten treenien jälkeen makasin puolikuolleena loppuillan sohvan nurkassa ja olin onnellinen, kun olin löytänyt oman lajini.

Kilpailun lopettamisen jälkeen minä ja kilpailuhenkisyyteni ollaan jääty vähän ajelehtimaan, kun mikään laji ei ole oikein kolahtanut ihan satasella. Ja kyllä, tykkään juosta, tykkään käydä salilla, tykkään kahvakuulailla, tykkään joogailla, mutta se tunne tuon ensimmäisen CrossFit-tunnin jälkeen oli juuri se sama, kuin aikanaan tuon nyrkkeilyn kanssa.

Olen löytänyt lajini.

Jos ensimmäisen treenin jälkeen tuli ihan mieletön fiilis, niin toiset treenit vetivätkin sitten maanpinnalle. Kyllä, olin nopea. Liian pienillä painoilla ja jäätävän huonolla tekniikalla. Jäi kakan maku suuhun. Olisi pitänyt pitää tekniikka kasassa, mutta kilpailijaminä vei voiton.

Nöyränä pitää siis minut tämäkin laji. To do-listalla kahden treenikerran jälkeen ovat punnerrukset, maastavedot ja pystypunnerrukset. Näistä on hyvä jatkaa. Tässä mä aion olla vielä joku päivä hyvä.

2 kommenttia:

  1. Tervetuloa Crossfitin ihmeelliseen maailmaan! :)
    On kyllä mukavaa ja välillä niin kamalaa ja kuitenkin ihanaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Crossfitin maailma on kieltämättä vähintään koukuttava :)

      Poista