22.9.2013

Luvassa pientä kiristelyä

Uskoisin, että jokaisella on se oma mukavuusaluepaino/olotila, jossa housut ei kiristä ja on kiva olla. Niin on minullakin. Mua ei häiritse enää, jos painan enemmän, mutta silti koen, että tämä ei ole se minun omin tilani.

Kesästä olen ihan tarkoituksellakin hieman lisännyt omaa elopainoani muutamalla kilolla, koska salitreenit kulkevat niin paljon paremmin hieman isommalla massalla ja kunnon ruokinnalla. Mikä ihana tekosyy syödä PALJON ;).


No mutta, nyt mun ja mun painon väliin on tullut uusi juttu, jota voisi kutsua vaikka rakkaudeksi toiminnalliseen harjoitteluun. Ja vaikka yritin aluksi olla välittämättä siitä ajatuksesta, että mun olisi paljon mukavampi hyppiä, pomppia ja kannatella itseäni siinä normiminäkropassa, niin jostain syystä se on alkanut häiritä mua nyt liikaa. Ja sillehän on helppo tehdä "jotain".

Joten, jos nyt tuntuu siltä, että kesäkunto ei näytäkään enää siltä, kuin kesän alussa, niin otetaan vaikka 5 viikon pyrähdys "takaisin ruotuun"-hengessä. "Säännöt" ovat samat, kuin keväälläkin, eli

Ruokailuista
  • Syö 3-4 tunnin välein
  • Vältä eineksiä, mitä aidompaa ja puhtaampaa, sen parempaa
  • Syö joka aterialla kaikkia energiaravintoaineita, eli hiilihydraatteja, proteiinia ja rasvaa mahdollisimman laadukkaassa muodossa
  • Nälkä ei pitäisi tulla
  • Muista juoda tarpeeksi (3-4 l vettä/pv)
  • Karsi kaikki mässy.
Urheilusta
  • Tee sitä mistä tykkäät
  • Liiku monipuolisesti
Levosta
  • Muista huilata eli kunnon yöunet ja lepopäivät liikunasta
Eli mä taas koitan kuvailla parhaani mukaan syömisiäni ja pitää ne mahdollisimman monipuolisina mutta painonhallintaa tukevina. Mikään ei ole tympeämpää, kuin syödä kanaa riisiä joka päivä, vaikka ei niissäkään mitään vikaa ole ;)

Huikkaa vaikka tuonne lootan puolelle, jos olet mukana :)

 

 

12 kommenttia:

  1. mun 5-viikkoinen meni jo..mutta otan haasteena vastaan, ettei "menetettyjä kiloja tule takaisin" ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sekin on oma projektinsa. Tai ainakin taputat meille tahtia tyyliin jaksaa jaksaa ;)

      Poista
  2. Oon niin mukana ;) t.päksy

    VastaaPoista
  3. Mukana!
    Treenilaturiks ehkä pieni pala raakasuklaata ku sitä on jemmassa..
    ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu ei pidä liian ehdoton olla, muuten menee kaikki ihan pieleen. Kohtuus kaikessa on hyvä perusohje :)

      Poista
  4. Mie taidan paahtaa sen pari viikkoa hengessä mukana samalla apinan raivolla kuin koko kesän :) ... Massakautta odotellessa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hienoa, sulla onkin jo niin hyvät pohjat tähän, että nyt tosiaan viedään jo viimeisiä :)

      Poista
  5. Vastaukset
    1. Jee, tää on paljon kivempaa porukalla :) Tervetuloa!

      Poista