23.4.2013

Touhua ja vapaapäivää

Mulla oli eilen ihka oikea vapaapäivä. Ei töitä. Mitään töitä. Sen verran oli hyvää energiaa, että en jäänyt kotiin hengailemaan, vaan kävin aamulla pyörimässä pihalla katsomassa, kuka on hengissä ja kuka ei.
 
Tänä kesänä (kunhan se tulee) panostan tuohon hyötytarhaan. Aamulla on niin ihanaa tassutella pihan perille ja käydä noukkimassa omasta pihasta ruohosipulit leivän päälle. Tai mansikat rahkaan. Jos nyt en ole mikään intohimoinen puutarhassa möyrijä muuten, niin hyötytarha on kyllä panostamisen arvoinen.
 

Viinisuolaheinäkin päätti taas talvehtia.
 
 
Ystävän kanssa kaarrettiin salille pusaamaan jalkoja. Napakka treeni tuli tehtyä, vaikka jo sunnuntaina alkanut päänsärky meinasi pilata fiiliksen. Mutta se jäi onneksi vain humisemaan puoliväliin, eikä iskenyt täysin päälle.
 

Varmistan, varmistan. Hyvin menee. Jaksaa vielä.
 
 
Lisäksi kävin opastetulla kierroksella Punnitse ja Säästä-liikkeessä. Halusin ottaa selvää mm. hyvistä hiilarien ja proteiinien lähteistä ajatellen kasvis-, maidotonta ja gluteenitonta ruokavaliota. Tästä tulee ihan oma juttunsa, kunhan saan sen kasaan. Sain NIIN paljon tietoa ja uusia juttuja. Jihuu :)

Saisiko olla kookosvettä?
 
 
Ja niin oli nätti ilma, että piti käydä hyppyrimäen portaatkin juoksemassa. On ne vaan haaste joka kerta. Noin 170 rappua ei jätä kylmäksi ketään.

Hiki.
 
Illemmalla tehtiin reissu kirjastoon. Mä osaan lainata kirjastosta vaan noita ruoka,- kasvi- ja terveyskirjoja. Mutta kun mennään sinne romaanipuolelle, mä olen ihan hukassa. Jos mä joskus erehdyn lukemaan jotain "oikeaa" kirjallisuutta, on se aivan täyttä hömppää, kuten himoshoppaajat yms. Harvoja poikkeuksia ovat ne, joita ystäväni tuo minulle: Lue tämä. Ja minähän luen. Mutta kirjastossa olen aivan kuutamolla. Mistä mä VOIN tietää, mikä on hyvä kirja? Sehän olisi ajanhukkaa lukea huonoa kirjaa :DD. Apua mun kanssa. Sivistäkää mua.


 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti