Tyttöjen juttuja

Vaihteeksi jotain aivan muuta. Eli pieni pläjäys kosmetiikkajuttuja.

Mulla on atooppinen iho, joka varsinkin näin talvisaikaan osaa välillä olla aika kenkku tuttavuus. Nykyään me tullaan jo ihan toimeen, mutta nuorempana mietin ihan oikeasti aamuisin, kehtaanko lähteä kouluun vai en, koska iho kuoriutui päivittäin kuin käärmeellä. No, jotain positiivista aiheesta löytääkseni, niin enpä kyllä sitten taas kärsinyt finneistä.

Ruokavalio tekee ihmeitä ihon hyvinvoinnille ja taas voin ainakin omasta kokemuksestani sanoa, että tämäkin hyvinvointi lähtee itsestä. Rahaa voi uhrata kalliisiin ihonhoitotuotteisiin ja ihan ok, jos niistä löytyy itselle se oikea. Itse olen ajan saatossa löytänyt ihon hyvinvoinnin myös siitä, mitä suuhuni laitan.
Olen yrittänyt minimoida kaikki turhat ulkoapäin tulevat kosmetiikat ja voiteet ja tulla toimeen juuri sillä, mikä on pakko. Olen kaikella maalaisjärjelläni päätellyt, että jos iholle lykätään voiteita koko ajan, ei se viitsi enää itse tehdä mitään. Voi olla, että olen täysin väärässä näiden päätelmien kanssa, mutta oma ajatusmaailmani on se, että autan vain hieman, sen minkä on pakko. Ehkäpä juuri tämän takia minulta ei enää kysytä papereita MISSÄÄN. Paitsi lentokentällä. Ja silläkään tuskin on mitään yhteyttä mun ikään.
Itse olen käynyt läpi aikamoisen kaartin eri voiteita, koska varsinkin naama korkkaa helposti, jos siihen ei mitään sivele pesun jälkeen ja aamuisin. Mä olin jo vuosikaudet tottunut siihen, että mikään ei riitä ja oli ihan normaalia, että rasvatessani levittelin voidetta kahteen tai kolmeen otteeseen, ennenkuin iho alkoi tuntua taas normilta.

Viime vuoden aikana olen tutustunut hieman lähemmin tuohon luonnonkosmetiikkaan ja kuten muussakin kosmetiikassa, huteja on tullut silläkin puolella; joku toimii, toinen ei. Lisäksi alkutaipaleella menin minäkin siihen lankaan, että uskoin kaikenmaailman eco, nature ym. alkuiset tuotteet täysin luonnonmukaisiksi. No, niinhän ei tietenkään ole ja pienten erehdysten kautta olen onneksi pikkuhiljaa ajautunut paremmille tietoisuuden tasoille tässäkin asiassa.

Vuoden loppuolella pääsin tutustumaan aivan ihanaan liikkeeseen ja sitäkin ihanampaan persoonaan, kun joulupuotia pitäessäni naapuriliikkeestä löytyi luomukosmetologi. Itse ihastuin paikan rauhalliseen tunnelmaan ja ajattomuuteen. Itse en ole koskaan arvostanut suuria kosmetologiketjuja tai paikkoja, jossa tuntuu, että homma on vaan sisään, hoito, ulos, seuraava. Juuri tämänvuoksi minulla on esim. luottokampaajana henkilö/ystävä, jonka tiedän tekevän takuuvarmasti hyvää jälkeä. Jos laitan rahaani itseni hyvinvointiin, on minusta kiva myös kokea, että en ole mikään liukuhihna-asiakas, jossa esim. kosmetologi kellottaa minuuttiaikataululla, mitä tehdään.

Sen lisäksi, että löysin muutamia ihania, juuri minulle sopivia tuotteita tästä liikkeestä, testasin myös kiinteyttävän kasvohoidon. Mä en paljoa kasvohoitojen päälle ymmärrä, mutta sen tiedän, milloin olen tyytyväinen. Ja tämä oli ehdottomasti sellainen kokemus. Kiireettömyys, asiantuntevuus ja rentous voisi olla ehkä ne ensimmäiset adjektiivit, joilla tätä kuvailisin. Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan, paikka oli Lappeenrannassa, Huone Empatia, Valtakatu 46 ja liikkeen puhelinnumero on 044 3215740/Laura.


Tästä liikkeestä löysin omalle naamalleni aika mukavan yhdistelmän, Dr. Hauschkan kasvovoiteen (tuossa kuvassa alla), johon lisään pari tippaa Flown ruusunmarjaöljyä. Toimii täydellisesti, ei tarvitse rasvata kuin kerran, imeytyy nopeasti ja iho pysyy koko päivän mukavantuntuisena.

Lisäksi investoin Flown meikinpoistoöljyyn, koska sain kuulla siskoltani niin paljon jurputusta mun "mä olen pessyt naamani aina vaan vedellä"-lauseesta. No ok, nyt mulla on sitten puhdistusaine. Hyvin toimii sekin. Kun muistan käyttää.

Kommentit