1.1.2013

Oooohhoh....

Uuden vuoden ensimmäisen päivän kunniaksi hyppäsin aamulla parin kuukauden tauon jälkeen vaa'alle. Ooohhoh. Neljä kiloa tussahtanut lisää sitten viime näkemästä. Mites tässä näin on päässyt käymään? Taidanpa tehdä asialle jotain. Ei tämä nyt mikään maailmanloppu ole tai "mä olen niin läski"-fiilis, mutta meillä jokaisella on varmaan se ihannepaino-olotila, jossa on hyvä olla.

No, tästä ainakin opimme, että:
Pikaruokaravintolan ruoka ei ole lähiruokaa, vaikka kuinka lähellä sijaitseekin.
Epäsäännölliset treenit eivät kanna pidemmän päälle.
Sen lisäksi, että suklaassakin on näköjään kaloreita, myös kuivahedelmät yhdistettyinä pähkinöihin saattavat aiheuttaa kaloriylijäämää.
Ei ole mitään järkeä vetää konvehtirasiaa/päivä ihan vaan siksi, että niistä pääsisi nopeammin eroon.
Viinissäkin on kaloreita. Paljon.
Happy Joe-siiderit kannattaa jättää ruokakauppaan. Kivoja aforismeja löytää muualtakin kuin pullonkorkeista.

No ihan kuin näitäkään en olisi tiennyt ja taas tuli testattua.

Mutta nyt siis pieni siivous on paikallaan päivittäiseen ruokarutiiniin, niin eiköhän silläkin pääse jo alkuun.

Ainakaan heti en tee mitään kovin radikaalia muutosta. Jo ihan sillä, että saa taas treenin säännölliseksi ja turhat mässyt päivittäisestä ruokavaliosta pois, auttaa ainakin saamaan aineenvaihdunnan taas liikkelle ja turhat turvotukset pois. Esimerkiksi aamupalalla tämänhetkinen suokkarini ruisleipä avokadolla ja rahka marjoilla saa pysyä ruokavaliossani. Se ei voi olla pahin sudenkuoppa, jos vertaa viimeaikaiseen "syön väsyneenä vaikka traktorin"-ruokavaliooni.

Hieman kasvispainoitteisemmaksi ajattelin koko perheemme ruokavaliota vähän muokata ja ainakin tämän päivän perusteella aivan mielettömin riemunkiljahduksin porkkana-perunakasvispihvejäni ei otettu vastaan. Mutta ei jäänyt kyllä keltään syömättäkään. Ohje täällä.

Nämä eivät ole niitä kasvispihvejä, vaan kesäkurpitsaa ja parsakaalia...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti