31.12.2012

Oi ihana maanantai

Maanantai ja melkein jo uusi vuosi. Miten ihania kliseitä aloittaa "uusi elämä". Nyt tai ei koskaan.

Mä olen valmistellut huolellisesti koko eilisen päivän ja illan tätä päivää mm. tyhjentämällä jouluna saadut karkki- ja punkkuvarastot. Ihan hirvee homma mussuttaa se kaikki sokeri ja taisin olla vähän pienessä sievässäkin, kun punkkupullo piti saada tyhjäksi. Sunnuntaitissuttelija. Vähän mun tissutteluharrastusta häiritsi se, kun illalla piti käydä vetämässä pumppi. No ei vaan...

Aamu alkoi reippaasti koiran kanssa metsäpolkuja tallaillen. Vaikka en mitään vauhtikävelyä siellä harrastakaan, tulee siinä ihan mukavan lämmin, kun maasto on kuitenkin jalan alle epätasainen ja   ylämäkiäkin on ihan kivasti.


Mukavan alkulämmittelyn jälkeen hyppäsin autoon ja karautin vielä salille tekemään selkää. Muistan, kun joskus aloittelin käymään salilla, oli selkä yksi mun inhokeista. Tuntumaa oli vaikea saada ja treenit olivat jotenkin ahdistavia. Nyt asia on täysin päinvastainen. Vaikka selän lihakset eivät koolla pääsekään huutelemaan, saan ainakin tuntuman sinne, minne pitääkin. Ja se jos mikä tekee treenistä mielekkään.

 
Nythän mä siis hienoine uuden vuoden tavoitteineni karsin tieltäni kaikki harhaanjohtavat houkutukset ja vuoraan itseni niillä minulle oikeilla arvoilla. No, ei vaan. Ei ole toki tarkoitus pakottaa itseään mihinkään, mutta ihan varmasti tämäkin aika ajoin vaatii hieman enemmän itsekuria. Mutta kyllä mä silti olen ripotellut ympäri kotia erilaista motivoivaa kirjallisuutta, noin niinkun aluksi, etten vain pääse unohtamaan.

Täytyy vaan muistaa, miten hyvä olo niistä itselle oikeista arvoista ja niiden kanssa elämisestä tulee.


Crash Diets Don't Work


Ja peeäs, mä olen jäänyt vähän koukkuun tähän sivustoon: Fitness motivational quotes

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti