5.9.2012

Pieni putki aamumysorea


Tämä jonkun muun valmiiksi miettimä ajatelma sopii mielestäni täydellisesti aamumysoreihin, joihin notkahtelin ennen kukon rääkäisyä viimeisenä kolmena aamuna.

Viikonlopun jälkeisen flunssan jälkimainingeissa nousin maanantaiaamuun hieman ankeissa ja tukkoisissa merkeissä ja  ihan vaan mielessä käväisi, että kaikkeen sitä ihminen menee ilmoittautumaan... Mutta onneksi lähdin, enkä antanut untuvapeiton kutsuhuudon häiritä.

Näiden kolmen aamun aikana olen päässyt harppauksen eteenpäin joogataipaleellani ja kynnys tulla mysoretunneille katosi viimeistään täällä. Ohjatut tunnit ovat nyt ainakin omalla kohdallani niin so last season. Heh. Nyt olen taas pienen henkisen joogalaman jälkeen täynnä intoa kuin pieni orava.

Itselle ainakin kaikessa tekemisessä mielekkyyden säilymisen takaa jatkuva kehittyminen. Oli se sitten hidasta tai nopeaa, fyysistä tai henkistä. Ilman minkäänlaisia haasteita mielestäni asioista tulee tylsiä. Tiedän, että tämä on vain pintaa ja jooga on NIIN paljon muutakin, mutta hei... Mä tein sillan ja seisoin päälläni. Asioita, joihin en enää aikuisiällä uskonut venyväni! Jes :D

En ole myöskään koskaan joogannut kolmena päivänä peräkkäin ja kieltämättä tänä aamuna alkoi jo pieni väsymys painaa, mutta jaksoin silti. Intoa riittäisi jatkamaan tätä hyvin alkanutta putkea vaikka kuinka pitkään, mutta kroppa alkaa jo vaatia pientä huilia. Jumpanvedotkin tuntuivat aika raskailta tänään. Osasyynä on ollut varmasti myöskin tuo flunssa. Lisäksi toinen polvi on vähän suuttunut ja kerännyt nestettä itseensä. Mutta en valita. Olen nauttinut joka hetkestä, jotka venyin ja paukuin kolmen viime aamun aikana. Lisää tällaista. Minä tykkään.

Ainakin minulle sopii hyvin tuo aamulla joogaaminen. Oma kroppa tuntui hyvin venyvältä ja heräsi mukavasti harjoituksen edetessä. Ajatus pysyi kasassa, kun päivän kiireet ja työt eivät painaneet alla, vaan tuntui, että pää oli juuri sopivan tyhjä olemaan läsnä juuri siinä, mitä olin sillä hetkellä tekemässä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti