Harmaa alue hakusessa

Mitä se on? Tasapaino meinaan... Mulle se on sitä, kun kaikki menee ok ja hommat luistaa. Mutta joka kerta kun käy "jotain", mun mustavalkoinen maailma järkkyy pahemman kerran ja aina joutuu kasailemaan itseään hetken aikaa.

Mulle se ihannetasapaino olisi se harmaa alue siellä mustan ja valkoisen välissä. Se, että mä oppisin antamaan itselle aikaa vaikka sairastaa, kun sellainen eteen sattuu. Mutta ei; mun pitää harata vastaan niin kauan kuin mahdollista, koska MINÄ HALUAN  olla kunnossa, treenata, jaksaa tehdä asioita, ei ole aikaa sairastaa. Ja jos maltankin hetken pysähtyä kuuntelemaan itseäni, koen joka kerta jonkinlaisen pienimuotoisen "romahduksen" ja annan muidenkin asioiden mennä vaan vähän sinne päin.

Pitäisi osata sanoa itselleen mitä sitten. Ja tarkoittaa sitä. Mistä löydän oman harmaan alueeni?
Joskus on vaikea olla minä :)

Kommentit

  1. Oletko Terhi ajatellut nyt joogapolulle lähdettyäsi, että se on sinun ego, joka tuon kaiken haluaa? Ja sen egon saaminen kuriin on yksi oleellinen homma koko joogassa.. Ei helppoa mutta mahdollista :-) Omalta osaltani olen viime aikoina joutunut hänessä huomaamaan sellaisen vallattoma piirteen, että kun kuvittelee sen hiljentäneensä jollain elämän osa-alueella se nostaakin päänsä joltain toiselta suunnalta ja huutaa kukkuluuruu... :-//

    Hanna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hanna, juurikin noin. Itseasiassa koko tämän blogin kirjoittamisen aloittaminen perustuu nimenomaan tuolle ajatukselle. Ja nimenomaan se menee juuri niin, että kun luulet edes vähän kulkevasi jollain elämänalueella oikeaa polkua, pyllistää toinen vastaan. Ja tällaiselle "vähän" ääripääihmiselle tämä on varmasti koko loppuelämän haaste. Monta kerrosta on vielä kuorimatta. Mutta tämä kirjoittaminen auttaa kummasti jäsentämään asioita. Ja mukava kuulla, että joku ymmärtää pointin, vaikka sitä ei aina ehkä niin selkeästi pystykään ilmaisemaan. Kun usein kirjoittaessa koko ajatusprojekti on vielä "pyörittely"asteella :)

      Poista

Lähetä kommentti