Kahvakuulatreeniä

Normikeskiviikkoon kuuluu normityöpäivän lisäksi normijumpanvedot, eli 45 min kahvakuulaa ja Combat. Kahvakuulaa olen vetänyt parin vuoden ajan. Paljon olen alkuajoista kehittynyt, mutta paljon on vielä kehittämisen varaakin. Siinä piilee ainakin omalla kohdallani kahvakuulan koukuttavuus, koska siinä ei varmasti koskaan tule "valmiiksi".

Itse nautin kaikista kursseista tai muiden treeneissä käymisestä, koska sen lisäksi, että saa uusia ideoita, saa niitä ahaa-elämyksiä, kun tuntee, että näin tämän pystyy tekemään vielä paremmin.

Mutta tällaista tehtiin tänään.

Lämmittely:
Erilaisia etuheilautuksia n. 5 min
Sivuheilautukset puolelta toiselle
Pysäytetty 8
Pyörittelyt vartalon ympäri
Pään ympäri kierrot

Nivelten pyörittelyt

Itse harjoitus:
Korkea veto
Rinnalleveto
Pystypunnerrus toinen jalka ilmassa
Tempaus tai rinnalleveto-työntö
Istumaannousu (alkuosa turkkilaisesta)
Ylösnousu korkeasta polviasennosta (loppuosa turkkilaisesta)
Turkkilainen ylösnousu
Istumaannousut kuula suorilla käsillä
Kuulan siirto puolelta toiselle istuen

Venyttelyt

Osa tämänpäivän liikkeistä tehdään toistomäärillä (toisia enemmän ja toisia vähemmän) ja osa aikaaottaen. Itse tykkään pistää palasiksi noita harjoitteita, kuten esimerkiksi tuon turkkilaisen. Tehdään ensin alkuosa, eli istumaannousu siihen lantionnostoon saakka ja sitten siitä polviasennosta ylösnousu.

Muuttelen yleensä ohjelmaa muutaman viikon välein, mutta tietyt perusliikeet pysyvät treeneissä vakioina. Eli tässä tällainen kevyt raapaisu pinnasta ja yksi esimerkki mun vetämistä kahvakuulatreeneistä.


Ihan hauska katsoa vanhoja (puolentoistavuoden takaisia) kuvia omista treeneistä (kuva yllä). Tekniikka on ainakin hioutunut ja kuulien koko kasvanut. Se kai on tarkoituskin?

Kommentit