Ei niin maanantai

Huonompiakin maanantaipäiviä on koettu. Tänään en kyllä töihin päässyt, koska vanhempi neiti on vuorostaan flunssassa. Päivällä olikin sitten hyvää aikaa vaikka perustaa blogi. Heh.

Aamu alkoi tunnin lumityörupeamalla. Että rissasi aluksi työnnellä lunta aamulla puoli kuudelta. Ja jokusen tovin joutui itselleen hokemaan että: Terhi, ihan mieletön aamutreeni, jesh! Olisitko lähtenyt tähän aikaan lenkille, no et! Jaksaa, jaksaa! Mutta kun sai sen kunnon hien pintaan, alkoi hommakin sujua ja tulipahan tehtyä. En mä kyllä vieläkään lumitöistä alkanut tykkäämään, mutta kieltämättä hyötyliikuntaa parhaimillaan. En valita. Ja koirakin sai ravata tunnin verran turkki putkella pitkin pihaa ja lähimetsää.

Muutama tunti meni tuijottaessa uutta Body Combat-ohjelmaa. Tarkoitus oli vetää se jo viime viikolla, mutta typerä lenssu oli toista mieltä ja viikko meni maatessa sohvan pohjalle imeytyneenä. Jotain väsymyksestä varmaan kertoo sekin, että stressaa jo pelkästä lepäämisestä. Eikö olisi terveempää vaan hyväksyä se lenssu ja maata röhnöttää ja nukkua ja olla vaan. Ja yrittää jopa nauttia pakollisesta levosta. No mutta nyt on seitsemän ekaa kappaletta hallussa, huomenna loput ja keskiviikkona uusi ohjelma kehiin.

Päivän huipentuma oli kyllä ehdottomasti salitreeni Mirkkan kanssa. Jalat sai kyytiä ja lopputuloksena oli mukava tutina. Mirkkan sanoin: "Jos sulla ei ole huomenna jalat yhtään kipeät, niin mä olen aika pettynyt." Viime salikerrasta on nimittäin aikaa....

Jalkatreeniä:

Lämmittely 5 min (40 s normaali, 20 s speed x 5)

4 x box-kyykky (15, 12, 8, 5)

Combo 1, 4 kierrosta, noin 10 sarjoja
Reiden ojentajat
Prässi
Pohkeet prässissä

Combo 2, 4 kierrosta, noin 10 sarjoja
Suorin jaloin maastaveto
Reiden koukistajat
Pohkeet seisten

Salilla treenaaminen on yksi niistä asioista, jotka haluaisin palauttaa takaisin viikottaiseen ohjelmistooni. Mutta sen aika ei ole vielä.

Punttitreeniin minulla on jotenkin kaksijakoinen suhde. Toisaaltaan ajatus kuntosalilla treenaamisesta muutamaa liikettä lukuunottamatta on aika älytöntä. Eristetään tietty lihas, veivataan muutama sarja ja siirrytään seuraavaan laitteeseen. Näin hyvin raa'asti yksinkertaistettuna. Silti se on kaikesta huolimatta niin ihanan koukuttavaa.

Oma unelmatilanne olisikin harrastaa punttitreeniä min. 3 x vko, juoksua ja nyrkkeilyä sekä oman kropan voiman kanssa tehtävää lihas- ja kestävyysharjoittelua (functional training), kahvakuulaa ja joogaa. Mutta tällä hetkellä tuon kaiken harrastaminen kuulostaa enemmänkin stressaavalta. Kun en ole vielä valmis luopumaan näistä nykyisistä liikuntamuodoistakaan. Missä myydään 14 päiväisiä viikkoja?

Kommentit

  1. Hahhaa ja mun kuva ;) Maybe in my dreams... Hyvä oli treeni, kyllä seura vaan aina buustaa ja sun kanssa ei onneksi unohdu se pilkekään silmäkulmasta, eli tosissaan mutta hymyssä suin!! Tästä on hyvä jatkaa... Kiitos ystäväiseni <3
    t. Mirkka

    VastaaPoista
  2. Jee, eka kommentti!!!
    Joo, mä meinasin kirjoittaa siihen kuvan alle, että Mirkkalta unohtui päällysvaatteet kotiin, mutta se ei onneksi menoa haitannut. Hei oikesti, treenaako joku tuollaisissa vaatteissa? Nimim. vissiin vaan kateellinen :DD

    VastaaPoista

Lähetä kommentti